cinema catal� . caT
Entrevistes
Entrevistat: LUIS DE LA MADRID
Titular: ENTREVISTA AMB LUIS DE LA MADRID, DIRECTOR DE LA MONJA
Notícia: El jove director de La Monja fins ara muntador de pellcules com The Machinist - ens ha concedit una entrevista en la que analitza els propsits de la seva pera prima, amb la que no pretn enganyar a ning: el seu objectiu s que el pblic sho passi b amb un relat del ms enll que ha sorgit duna histria original de Jaume Balaguer.
Redactor: Albert Galera
Data: Divendres 2005-10-14
Context: Festival Internacional de Cinema de Catalunya Sitges 2005
cinema catal: Ests illusionat per presentar la pellcula a Sitges?

LUIS DE LA MADRID: Molt illusionat perqu hi ha un punt bastant important entre la pellcula i Filmax, grcies al Fantastic Factory i una relaci molt estreta. Estrenar la pellcula aqu, doncs est molt b perqu s, com el diu el tpic, el marc ideal per a la presentaci duna pellcula de les caracterstiques de La Monja. Tot lequip de la pellcula tan el tcnic com lartstic est molt orgulls de com ha quedat la pellcula i tots esperem que anir molt b perqu s un producte sincer i honest que lnic que pretn s entretenir.
cinema catal: Tot sorgeix duna idea original de Jaume Balaguer. A partir daqu com es gestiona la pellcula?

LUIS DE LA MADRID: La Fantastic Factory no para de buscar idees i en va sorgir aquesta gaireb com un acudit des de Filmax i Jaume Balaguer est capficat en la histria del fantasma duna monja assassina, perqu creia que estticament era irresistible i a partir daqu en Jaume va desenvolupar una trama que en Manu Dez transforma en el gui de la pellcula i aquest gui el perfilo jo visualment per portar-lo a la pantalla.
cinema catal: El fet de que la versi original sigui majoritriament parlada en angls, s degut a una qesti comercial com imposici de Filmax?

LUIS DE LA MADRID: s que la projecci de Fantastic Factory s internacional i aleshores la forma de fer productes rendibles s que tinguis loportunitat de vendres a tot el mn i en aquest sentit, pensem que quan ms tacostis al cinema nord-americ millor i ms possibilitats dxit. s una garantia per poder collocar el producte en un ampli mercat internacional. En qualsevol cas, tamb thaig de dir que els pressupostos de Filmax tenen un lmit que no es pot sobrepassar.
cinema catal: I que li ha portat a un muntador com tu a donar el salt a la direcci?

LUIS DE LA MADRID: Home, mira jo recordo casos com el de David Lean, que abans de director havia sigut muntador i malgrat que no s molt freqent, hi ha hagut altres directors que prviament es dedicaven al muntatge. De fet, jo em vaig matrcula a una escola de cinema amb la intenci de dirigir, el que passa s que les circumstncies em van portar a especialitzar-me en muntatge, per mai havia descartat lambici de convertir-me en director com finalment he aconseguit. Tamb he de reconixer que Brian Yuzna director de films fantstics i un dels mxims responsables de la Fantastic Factory ha estat una de les persones que ms confiana mhan donat per fer aquest sal.
cinema catal: A Brian Yuzna i li agreixes pblicament aquesta confiana fent-li un homenatge al incloure una seqncia de Faust dins de La Monja?

LUIS DE LA MADRID: Efectivament, ho vaig trobar divertit i aix queda dins de la pellcula.
cinema catal: Penses que s ineludible que dins de La Monja es deixin veure referncies o homenatges a diverses pellcules de terror?

LUIS DE LA MADRID: Doncs si, no volem enganyar a ning, el terror s un tema popular i no pots fugir de les referncies. Un mateix sap que no ser original, per tant crec que s molt millor lhonestedat de no amagar-se; perqu es clar quan veus un fantasma sortint de darrera una porta, aix ho has vist en 1000 pellcules i aquestes alades no anem a descobrir res i no pots escapar dalguna cosa que forma part de la prpia cultura del gnere. I a ms, crec que s molt honest treballar des de la basant del toc simptic i magradaria que la ironia i lhumor que t la pellcula es noti; em fa molt por que aquesta ironia no es noti i ning rigui. La ironia ja hi era en el gran clssic del terror juvenil, com va ser Scream.
cinema catal: El que no deixa de ser curis s que un concepte tan net i espiritual com s laigua suposi la presncia del terror?

LUIS DE LA MADRID: s com la gnesi, lelement que uneix un sser dun altre mn amb un daquest. s a dir, si un mor cremat es desenvolupar en foc i si mor a laigua, doncs s presentada amb el tractament fantstic que suposa la frontera entre el mn dels morts i el dels vius. A ms, estticament ens interessa molt i de fet vaig rescriure algunes escenes per jugar ms amb el concepte de laigua, per una qesti que em semblava molt interessant.
cinema catal: Creus que La Monja pot crear alguna mena de polmica o conflicte amb el catolicisme?

LUIS DE LA MADRID: Espero que no, perqu la pellcula t una vocaci tan dentreteniment gamberro que fins i tot et diria que vam decidir titular-la La Monja per la qesti esttica graciosa i per fer un acudit. Hi havia una pellcula dun assass que es deia El Carnisser i els carnisseres no per aix s van enfadar des del gremi de carnissers. No obstant, evidentment si que hi ha una reflexi per fets des del punt de vista de lemoci no pas de lintellectual. Crec que cada pellcula de terror pot semblar una bajanada, per t un element moral o filosfic al darrera molt important, el que passa s que sovint no est desenvolupat com quelcom per fer una tesi moral, sin que est fet des del punt de vista de lemoci pura que s la por.
cinema catal: Luis, moltes grcies per compartir aquesta conversa i molta sort en la promoci de La Monja.

LUIS DE LA MADRID: Moltes grcies a vosaltres.



Inici | Qui som | Mapa del lloc web | Contacteu amb nosaltres | think-small