cinema catal� . caT
Notícies anteriors
CINEMA EN CURS: APRENDRE A FER CINEMA A L'ESCOLA O A L'INSTITUT

Cinema en curs és un projecte experimental que introdueix la creació cinematogràfica a escoles i instituts públics de tot Catalunya. De la mà de professionals del cinema (realitzadors, guionistes, directors de fotografia, muntadors, etc.), durant tot un curs i dins l'horari escolar, els alumnes descobreixen el cinema a partir de la pròpia pràctica cinematogràfica i del visionat de pel·lícules de tots els temps i de cultures d'arreu del món. El projecte proposa una manera de veure i de fer cinema, i també, una manera d'aprendre amb el cinema, vehiculant continguts curriculars i aprenentatges molt diversos.

Els alumnes, que han treballat durant tot l’any en aquests tallers, presentaran els dies 27 de maig i 1 de juny a l’institut francès de Barcelona el seu projecte final: un curtmetratge que ells mateixos han ideat, guionitzat, filmat amb equips professionals de gravació i finalmen,t editat. En aquesta presentació hi assistiran tots alumnes dels 15 centres que enguany han participat a Cinema en curs. Durant l’acte es podran visionar els curtmetratges a l’hora que s’establirà un diàleg entre els estudiants per tal que intercanviïn les seves experiències cinematogràfiques.

Posteriorment, una representació de tots aquests curtmetratges es presentarà a la Cinémathèque Française de París, el 10 i 11 de juny, en una projecció en què hi participa una delegació d’alumnes de Cinema en curs juntament amb nens i joves francesos, portuguesos, italians i anglesos.

Aquest curs 2009-2010 té lloc la cinquena edició de Cinema en Curs, una iniciativa pionera a l’Estat espanyol que es porta a terme gràcies al suport del Consell Nacional de la Cultura i de les Arts juntament amb el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, entre altres, i que enguany compta amb la participació de 15 centres educatius de tot Catalunya.

Podeu trobar més informació a http://www.cinemaencurs.org/

Notícies - Cinema Català . NET

lectures: 1311

Redacció

17 de maig de 2010


Comparteix la notícia a:  comparteix per e-mail comparteix a la tafanera comparteix a meneame comparteix a digg


Afegir comentaris:
* Comentaris:
Nom:
* Com a màxim pots omplir 255 caràcters.


Inici | Qui som | Mapa del lloc web | Contacteu amb nosaltres | think-small