cinema catal� . caT
Notícies anteriors
PETITA GUIA PER NO PERDRES A SITGES

Com molts de vosaltres (la majoria suposo) ja sabreu, aquest dijous sinicia la 43a edici del Festival Internacional de Cinema Fantstic de Catalunya, que arriba com cada any amb un programa ple a vessar de pellcules. Una hipertrofia de projeccions que pot arribar a desconcertar el cinfil menys entrenat en les exigncies de qualsevol festival de cinema. I s que, amb ms de vuit seccions diferents, sumant a ms projeccions especials i galles, i un nombre infinit de pellcules, una bona planificaci prvia es torna indispensable per a poder extreure tot el suc al festival ms important del nostre pas.

Com a mnim, cal tenir clares quines sn aquelles pellcules que, a priori, es presumeixen com a indispensables, aquelles de les que tothom en parlar. Desprs caldr estar atent al boca orella i als frums per descobrir les joies ocultes que tot certamen amaga. Aquest humil article pretn donar llum a les primeres, aquelles produccions que qualsevol addicte a la mgia i el terror hauria de tenir en compte abans de fer-se la prpia petita agenda de projeccions.

Enguany, Sitges ens permetr descobrir, abans que arribi a les sales comercials del pas, la darrera Palma dOr a Cannes, Oncle Boonmee who can recall his past lives, del director tailands Apichatpong Weerasethakul (Tropical malady, Syndromes of a century). Una repassada a les crniques del festival francs ens reafirmar en la idea de que ens trobem davant una de les pellcules de la temporada, que a ms ha aconseguit el vist-i-plau gaireb unnime de la crtica internacional. Els amants de la venjana a la coreana no haurien dobviar I saw the devil, de Kim Jee-won, especialment per que des de la organitzaci del festival ens asseguren que s un film que pot mirar als ulls a Old Boy amb tota tranquilitat). Certes suspiccies aixeca el remake made in Hollywood de Letthe right one in, la joia nrdica i vampiresca que lany passat ens regalava Tomas Alfredson, i que ara arriba en versi americana de la ma de Matt Reeves, el director de la esplndida Cloverfield (Monstruoso, 2008). El retorn de Takeshi Kitano al cinema de yakuzas es diu Outrage, on la violncia i la sang sn els ingredients per a regirar lestomac de lespectador.

Per si puntades de peu a lestomac parlem, hem de escriure en lletres ben grosses el nom de Srdjan Spasojevic i el ttol de A serbian film, segons fonts del festival, la pellcula ms forta que sha fet mai, capa de deixar Pasolini a lalada de Disney i a Eli Roth al nivell de Winnie the Poh. Porno, sadisme, pedoflia, violncia extrema,... la nova fornada del terror serbi arriba abanderada per una degenerada cinta que obligar la organitzaci a demanar el DNI a lentrada de la sala i a penjar mltiples advertencies sobre el contingut de la pellcula.

Un altre degenerat, Takashi Miike, arriba a Sitges per partida doble. En primer lloc amb 13 assassins, remake del film homnim de Eichi Kudo rodat amb un rigors classicisme. Desprs, amb Zebraman: attack on Zebra City, seqela de lesbojarrada fantasia pop Zebraman. The Housemaid, dIm Sang-soo, s el remake dun dels grans clssics del cinema core, un film de culte homnim que es va poder gaudir a la darrera edici del BAFF i que els ms afortunats van assenyalar com una de les grans joies amagades del Cinema. My joy, de lucrains Sergei Loznitsa, arriba a Sitges desprs del seu pas per Cannes 2010, i ens apropa per primer cop limaginari dun cineasta poc accessible i gaireb invisible al nostre pas. Monsters, de Gareth Edwards, demostra com s possible fer un film apocalptic als EE.UU. amb tan sols 15.000 dlars de pressupost. Cold fish s la darrera bajanada postmoderna de liconoclasta Sion Sono desprs de la excessiva Love exposure. The ward s el retorn, deu anys desprs, de John Carpenter al cinema de terror. I Rubber, del francs Quentin Dupieux, fou una de les sensacions a la darrera edici del festival de Cannes: la historia dun pneumtic assass [sic.] pels deserts dArizona.

Pel que fa a la participaci catalana al festival, caldr tenir en compte 14 days with Victor, de Romn Parrado, un estudi sobre el dolor i lart que rememora algunes seqncies de la reivindicable Ingrid (Eduard Corts, 2009). Los ojos de Julia, segon llargmetratge de Guillem Morales desprs de la notable El habitante incierto (2005), inaugurar aquest dijous al festival i ens permetr tornar a veure Beln Rueda en una pellcula de terror. Finalment, Atrocious, coproducci catalano-mexicana dirigida per Fernando Barrena Luna, ens mostra les 37 hores de gravaci de la tortura i assassinat de la famlia Quintanilla labril de 2010.

Notcies - Cinema Catal . NET


lectures: 1109

Gerard Alonso i Cassad

4 d'octubre de 2010


Comparteix la notcia a:  comparteix per e-mail comparteix a la tafanera comparteix a meneame comparteix a digg

Comentaris dels nostres visitants:

aparentment sembla mes interesant que altres anys, a veure
Marc P.04-10-2010

SERBIAN FILM promet emocions fortes...
Josep M.05-10-2010

De moment, una programaci molt fluixa: LOS OJOS DE JULIA no hauria mai de ser una sessi inaugural de cap Festival, s realment terrible (i no pas per la por que fa).
Qdelle08-10-2010

Afegir comentaris:
* Comentaris:
Nom:
* Com a mxim pots omplir 255 carcters.


Inici | Qui som | Mapa del lloc web | Contacteu amb nosaltres | think-small