cinema catal� . caT
Notícies anteriors
CINE E IMAGINARIOS SOCIALES. EL CINE POSMODERNO COMO EXPERIENCIA DE LOS LMITES (1990-2010). AUTOR: GRARD IMBERT. EDICIONES CTEDRA

El cinema s doblement lart de limaginari: ficci i invenci duna banda i tamb ressonncia en les imatges de limaginari collectiu. Daquesta manera, el catedrtic de comunicaci audiovisual de la Universitat Carlos III de Madrid, Grard Imbert, recull una extensa llista dobsessions i fbies relacionades amb la representaci de laltre que tenen les seves arrels en linconscient collectiu, un imaginari difs que no es materialitza en els discursos pblics per que es filtra en la ficci. Aix, el cinema t el poder de recollir diferents projeccions de limaginari per convertir-les en relat, en histries, en discurs flmic. Daquesta manera Grard Imbert intentar analitzar les constants i lligar caps per intentar fer-ne una lectura global, des dall ms visible en el text flmic fins all invisible o inaprehensible. Lautor intenta copsar tota la imatgeria relacionada amb les intimitats del subjecte, ms o menys conscients, per ajudar a entendre la formaci duna identitat social reprenent dalguna manera la tasca de Roland Barthes.

Els temps actuals han comportat noves mitologies, ms desideologitzaci o realitats ms inconsistents i diludes; elements tots ells que contribueixen a formar una identitat difusa, ambigua o mutant. Un gran ambivalncia predomina arreu i Grard Imbert mostrar les ruptures, fissures o desviaments que contenen les representacions del mn. Per aix ha subtitulat el llibre El cine com a experincia dels lmits com els individus que viuen en tensi entre dos extrems. I tot aquest cinema que recull la ruptura, els problemes identitaris, les realitats fracturades o la mostraci visible de lhorror, lautor lanomenar cinema postmodern.

Grad Imbert estructura el llibre al voltant de quatre eixos principals, que sovint es poden entrellaar i mesclar, i que contribueixen a conformar el subjecte social: el cos; la identitat; la violncia, la mort, lhorror;i la representaci de la realitat. El cos s imprescindible ja que s una realitat primera a partir de la qual el subjecte es relaciona amb el mn i perqu tamb s, evidentment un objecte obsessiu del nostre temps. La identitat com a objecte de recerca del subjecte i com a font de preguntes i interrogants. La violncia, mort i horror que batega en el nostre planeta per que tamb shan refermat com a objectes obsessius en moltes representacions cinematogrfiques. I la realitat i els seus lmits que ha comportat una refundaci de les formes narratives.

Un manual danlisi extensssim per estudiar el cinema contemporani i les seves modalitats: lhorror actual, el documental, la confusi de gneres, el novssim cine francs. I un llibre, per fi, per copsar Pedro Costa, Alexander Sokurov, Bla Tarr, Kiyoshi Kurosawa, Pen-ek Ratanaruang, Brillante Mendoza, Christopher Nolan, Michael Haneke o Michael Gondry.

Notcies - Cinema Catal . NET

lectures: 846

Joan Millaret Valls

11 de novembre de 2010


Comparteix la notcia a:  comparteix per e-mail comparteix a la tafanera comparteix a meneame comparteix a digg

Comentaris dels nostres visitants:

Grard Imbert s un mestre, i aquest llibre ja t un forat a la meva estanteria!
Gerard11-11-2010

Afegir comentaris:
* Comentaris:
Nom:
* Com a mxim pots omplir 255 carcters.


Inici | Qui som | Mapa del lloc web | Contacteu amb nosaltres | think-small