cinema catal� . caT
Notícies anteriors
DOS DELS MILLORS DOCUMENTALS DE LA TEMPORADA, ARA EN FORMAT DVD: EXIT THROUGH THE GIFT SHOP I WHEN YOU'RE STRANGE

Fidel al seu bon gust per a la distribució de cinema de qualitat, Avalon acaba d’editar dues recomanables pel·lícules documentals en luxoses edicions.

Flamant candidata als imminents Oscar en la categoria de millor llargmetratge documental, Exit Through the Gift Shop és una singular proposta del misteriós i polèmic creador britànic Robert Banks, més conegut com a Banksy. El seu debut com a director cinematogràfic és un fascinant recorregut per l’art urbà, una intromissió al dia a dia dels creadors de graffittis, les seves particularitats i la seva filosofia de vida. Mitjançant una mirada sociològica i personal, Banksy ens presenta a diversos artistes de diferents nacionalitats i ho fa a través de la narració de l’actor Rhys Ifans (Notting Hill, Human Nature), donant pas a personatges com el francès André o Space Invader, aquell tipus tant particular que va deixant la seva empremta per mig món, tot utilitzant la iconografia del famós vídeo joc creat l’any 1978 per Toshiro Nishikaldo; Barcelona és una de les ciutats on es pot trobar el seu rastre. Exit Through the Gift Shop és un film original, transgressor i, sobre tot, suposa una magnífica mostra d’aire fresc dins de l’excessiva monotonia del cinema actual. Avalon presenta Exit through the Gift Shop a través d’una luxosa edició exclusiva Fnac, que inclou un documental inèdit de Thierry Guetta, l’extra Ha nacido una estrella, Mr. Brainw ash en el Festival Internacional de Cannes i un curtmetratge centrat en Banksy, de títol B Movie, a més d’un extens llibret de 16 planes al voltant del film i de l’univers Banksy.

D’altra banda, Avalon arrodoneix llançament amb When You’re Strange, que dirigit per l’indie Tom DiCillo, i narrat per Johnny Depp, s’endinsa fins a les entranyes dels llegendaris The Doors i el seu carismàtic líder, Jim Morrison. Aquest excel·lent documental, de ritme cautelós i de to poètic, estableix una recopilació de valuós material enregistrat entre els anys 1966 i 1971 al voltant de la mítica banda de rock, i obrint una apassionant reflexió sobre el llegat de la icona en la que es va convertir l’estrella desapareguda quan només tenia 27 anys. Una nova forma de conèixer més coses sobre la personalitat, ideari, filosofia i discurs d’una de les grans veus del rock universal i del grup que més es va apropar als llegendaris Rolling Stones, en versió nord-americana.

Fitxa d'Exit Through the Gift Shop / Fitxa de When You're Strange

Notícies - Cinema Català . NET


lectures: 1421

Albert Galera

28 de gener de 2011


Comparteix la notícia a:  comparteix per e-mail comparteix a la tafanera comparteix a meneame comparteix a digg

Comentaris dels nostres visitants:

BANKSY es un genio!!!
Keyser Soze28-01-2011

Afegir comentaris:
* Comentaris:
Nom:
* Com a màxim pots omplir 255 caràcters.


Inici | Qui som | Mapa del lloc web | Contacteu amb nosaltres | think-small