cinema catal� . caT
Notícies anteriors
LIZ TAYLOR, EL MEU PETIT HOMENATGE

Ha mort l'ltima estrella de Hollywood. El firmament s'ha quedat orfe. L'ltima llegenda del cinema daurat va deixar de brillar, amb perms de l'ltim supervivent, Kirk Douglas. Es van apagar els ulls violetes ms enlluernadors de la pantalla.

Tot i que en els ltims anys la seva presncia en el cinema va ser insignificant, ha deixat una empremta imperible i immortal.

Dues actrius van marcar la meva preadolescncia: Natalie Wood i Liz Taylor. A La rebelde (1965) de Robert Mulligan, Natalie simbolitzava la fragilitat, la ingenutat per et senties atrapat per la seva mirada, pel moviment del seu cos. A La gata sobre el tejado de zinc (1958) de Richard Brooks, esdevenia una situaci similar, per Liz Taylor simbolitzava la passi, la carnalitat i la sensualitat al punt ms lgid. Els seus ulls, la seva figura estilitzada i la manera de remenar els malucs per les diferents estances de la mansi familiar, et sedua irremeiablement; dos estils tan diferents per tan propers per a mostrar la seducci. Dues actrius marcades per la tragdia personal i per un inici al cinema molt semblant, van ser nenes prodigi, i sobretot, per una mirada encisadora.

La trajectria artstica de la intrpret britnica s espectacular, tan espectacular com el nombre de matrimonis que va fer. Recordo el seu pas fuga a Alma rebelde (Jane Eyre) (1943) de Robert Stevenson, la infortunada nena que mor en l'orfenat. A Mujercitas (1949), els seus tirabuixons donaven una imatge una mica repelent. A El padre de la novia (1950) de Vincente Minnelli, la nena prodigi que als ulls del pblic (i del seu pare cinematogrfic, Spencer Tracy), es convertia en tota una dona i volava a la recerca del seu propi cam. A Un lugar en sol (1951) de George Stevens, Liz Taylor aconseguia el seu primer personatge important i comenava a demostrar el seu talent interpretatiu. A Ivanhoe (1952) de Richard Thorpe, vaig poder entendre el sacrifici de George Sanders. Era inevitable, qualsevol home ho hagus fet. A La senda de los elefantes (1954) de William Dieterle, la jungla competia en bellesa i exotisme amb l'actriu. Una cinta d'aventures marcada per la gran composici de Franz Waxman i pel seu trio protagonista: Peter Finch, Dana Andrews i la Taylor. A Gigante (1956) de George Stevens, es mostra dos homes lluitant per l'amor d'una dona, ms enll de l'ambici del poder i els diners. El mtic James Dean i Rock Hudson van rivalitzar per la bella Taylor. A De repente, el ltimo verano (1959) del gran Joseph Leo Mankiewicz, li va permetre treballar per tercera vegada amb el seu amic Monty Clift i amb l'extraordinria Kate Hepburn. Liz Taylor perfeccionava cada vegada ms el seu talent. A Cleopatra (1963), l'elecci va ser encertadssima. El paper de la reina egpcia estava fet a la seva mida, la seva voluptuositat estava en el seu mxim apogeu. La seva vida personal va traspassar el rodatge i a nivell flmic, va beneficiar les recreacions de cada un dels actors. Era impossible no creure que cadascuna de les escenes emanava foc.

No vull oblidar els seus dos Oscar, el primer pel seu paper de Glria Wandrous a Una mujer marcada (1960), recreava amb fora a una model de luxe dedicada a la prostituci, i Quin teme a Virgina Woolf? (1966) de Mike Nichols, per a un gran sector de la crtica, est considerada la seva millor interpretaci.

Va deixar innombrables amics i secrets ben guardats. Va treballar amb els millors directors, actors i actrius. Va guanyar molts premis i reconeixements. s indubtable que Liz Taylor es va merixer l'apagada de llums a Broadway.

Acaba de nixer un mite i la seva llegenda perdurar entre els cinfils.

Notcies - Cinema Catal . NET
Liz Taylor


lectures: 1036

Jaume Claver

29 de març de 2011


Comparteix la notcia a:  comparteix per e-mail comparteix a la tafanera comparteix a meneame comparteix a digg

Comentaris dels nostres visitants:

La baralla emocional i la crueltat del matrimoni Taylor-Burton a Who's afraid of V.Woolf s senzillament impressionant...
Fran30-03-2011

Si, una icona del Hollywood Clssic, que havia transcendit del mer mbit cinematogrfic. I a part de Mr. Douglas hi afegiria les germanes Havilland, amb una filmografia ms que interessant.
Marc30-03-2011

I per cert, la meva peli preferida de la Taylor s \
30-03-2011

La meva cinta preferida de Ms. Taylor s De sobte el darrer estiu, meravellosament interpretada per tot el repartiment i amb la profunditat i riquesa dels texts de Mr. Williams realment remarcable. A part de les seqncies de la Costa Brava...
Marc30-03-2011

Per afegir algun titol ms, Reflejos en un ojo dorado s una pel.li a ben segur a repescar: Marlon Brando i Liz Taylor dirigits per John Huston amb una histria de Carson Mc Cullers...
Andrs30-03-2011

Afegir comentaris:
* Comentaris:
Nom:
* Com a mxim pots omplir 255 carcters.


Inici | Qui som | Mapa del lloc web | Contacteu amb nosaltres | think-small