cinema catal� . caT
Notícies anteriors
DE ASPIRANTE A CINEASTA. SIN PEGARSE UN TIRO EN EL PIE. AUTOR: JACK ANDERSON. EDICIONS ANAYA MULTIMEDIA. 367 PGINES

Leditorial Anaya acaba de treure en la seva luxosa collecci Photo Club un nou manual sobre els oficis del cinema de la m del director de fotografia Jack Anderson, De aspirante a cineasta. Sin pegarse un tiro en el pie. Abans de tot caldria informar que el ttol pot prestar a confusions i que es fa necessari clarificar alguns conceptes. Sovint utilitzem la paraula cineasta per referir-nos al director duna pellcula per en el present llibre centrat en la feina tcnica del cineasta salludeix al director de fotografia duna pellcula, responsable de laspecte visual de la mateixa. Ls del mot cineasta respon dalguna manera a la traducci de loriginal en angls cinematographer que descriurias, com diem, al director de fotografia duna pellcula.

Es tracta dun volum adreat a estudiants i futurs cineastes amb una clara voluntat formativa, utilitria i prctica per ajudar amb claredat a aprendre i familiaritzar-se amb les complexes tasques i els processos creatius que ha de dur a terme el director de fotografia al capdavant dun nodrit grup de tcnics i treballadors que estaran sota la seva responsabilitat. Aquest manual escrit pel director de fotografia Jack Anderson, qui ha participat en diferents films de Clint Eastwood, Steven Spielberg o Robert Altman aprenent al costat de reputats directors de fotografia com Robby Mller o lespecialista en fotografia defectes especials John Dykstra, ha estat gestat com a extensi de la seva prpia tasca docent universitria.

El present volum dona un clar exemple de la gran rellevncia de la feina del director de fotografia dins duna pellcula. Malgrat estar a les ordres ltimes del director, el director de fotografia participa en tots els processos flmics: des de la lectura del gui al costat del director, la seva presncia en el rodatge per prendre decisions tcniques i artstiques referents a la illuminaci i acabant en la postproducci amb el important procs detalonatge en qu es retoca la pellcula per donar-li un aspecte visual concret i homogeni i, tamb, desprs supervisar les cpies.

El llibre es desglossa en nombrosos captols per intentar abastar tots els aspectes de lofici de director de fotografia. Lautor apunta una llarga llista de requisits importants en qu destaca especialment el conixer lequipament del qual es disposa i com utilitzar-lo a lhora de rodar els plans en les localitzacions escollides i dirigir la feina dels ajudants de cmera, operadors, illuminadors o maquinistes. Aquesta guia daprenentatge s fora exhaustiva i sap diferenciar entre ls de pellcula negativa o format digital, parla de diferents cmeres, fer proves per rodar, la tria dobjectius, diferenciar mitjans de gravaci o escollir trpodes per aguantar la cmera o grues. A part dels coneixements tcnics requerits, lautor fa tamb tota una srie de recomanacions prctiques a lhora de treballar en el set de rodatge, enregistrar els plans master i desprs les diferents escales de plans segons el gui o controlar la composici del quadre. Igualment lautor proposa alguns exercicis referents al treball doperador o illuminaci i dedica importants captols als tecnicismes en ls de cmeres, objectius i enfocaments.

Notcies - Cinema Catal . NET

lectures: 728

Joan Millaret Valls

11 d'abril de 2012


Comparteix la notcia a:  comparteix per e-mail comparteix a la tafanera comparteix a meneame comparteix a digg


Afegir comentaris:
* Comentaris:
Nom:
* Com a mxim pots omplir 255 carcters.


Inici | Qui som | Mapa del lloc web | Contacteu amb nosaltres | think-small