cinema catal� . caT
Notícies anteriors
ELOGI DE L'ESCAPADA: MOONRISE KINGDOM, DE WES ANDERSON

La pellcula que va inaugurar el passat 16 de maig el 65 Festival de Cannes, Moonrise kingdom del nord-americ Wes Anderson, arriba a les nostres pantalles desprs desdevenir la proposta ms suggeridora, vistosa i imaginativa de tota lextensa presncia de cinema nord-americ a competici. No cal dir que ens retrobem amb lestil propi de Wes Anderson, un format ben reconeixible i familiar a travs dalgunes constants com lhumor, labsurd, lextravagncia i el to surrealista que impregna els seus relats, cas de Los Tenenbaum o Life aquatic.

Una posada en escena recurrent com la utilitzaci narrativa de la msica amb forta presncia de la percussi i que dona a les seves pellcules un ritme ben singular, com fet a batzegades i gens harmonis. Igual que una brillant, rigorosa i estudiada realitzaci que es tradueix en perfectes i virtuosos desplaaments de cmera laterals o divertits plans frontals de mirada a cmera. Una predilecci obsessiva pel joc artificis que atorga un cert distanciament irnic al que explica i que cont ruptures de to com ara la sobtada presncia hilarant de Bob Balaban erigint-se en interlocutor amb el pblic mitjanant aparicions que forcen la planificaci ja que sembla emergir a vegades de la mateixa base de lenquadrament.

La pelcula es troba ben propera al conte infantil, la faula inicitica, sobretot pel protagonisme de dos nens que decideixen fugir del seu entorn immediat pel plaer de lescapada i per temptar i fundar el seu amor primerenc en la platja apartada duna illa deserta batejada pels escapats amb el ttol de la pelcula. Una aposta per lesperit aventurer infantil alimentat pels ingredients pics dels relats dexploraci i de descobriment. Lautor reivindica aquest innocent i festiu amor secret daquests preadolescents i el situa en un context prcticament fantstic i irreal grcies a la sublimaci i lembelliment de lestiu de 1965 en un arxiplag de Nova Anglaterra tot afegint un episodi catrtic com una tempesta devastadora mai vista a la zona que actua com a clmax final.

Wes Anderson retroba de nou els retrats de famlies disfuncionals i estrambtiques i fa una descripci tragicmica i grotesca de tots els personatges adults, com els pares de la nena protagonista els quals formen un avorrit i distanciat matrimoni dadvocats conformat per Frances McDormand i Bill Murray. O el solitari i tristoi policia de lilla interpretat per Bruce Willis que t una relaci furtiva amb la mare de la noia. Personatges solitaris i melanclics que cauen en el ridcul per tamb dignes de compassi com el mateix capit del campament Ivanhoe dels boys scouts, don sescapa el noi orfe per retrobar-se amb la noia fugitiva, un home de trets castrenses, disciplina militar i posat hiertic interpretat amb grcia per Edward Norton.

Una comdia quasi marciana, imperfecta com a conjunt, per feta de situacions impagables, amb moments de pura inventiva i enginy, grans acudits visuals la caseta inaccessible dalt dun arbre -, i una calidesa soterrada per tos els seus despistats i errtics protagonistes. I si sem permet una recomanaci per a tots els espectadors us diria que no es perdeu els crdits finals de la pellcula, i s que ms enll de lespectacle visual, el film Moonrise kingdom s tamb una experincia musical.

Notcies - Cinema Catal . NET


lectures: 718

Una crtica de Joan Millaret Valls

14 de juny de 2012


Comparteix la notcia a:  comparteix per e-mail comparteix a la tafanera comparteix a meneame comparteix a digg

Comentaris dels nostres visitants:

m'encanta el cine de Wes Anderson, sobre tot Viaje a Darjeeling!
Laura15-06-2012

Afegir comentaris:
* Comentaris:
Nom:
* Com a mxim pots omplir 255 carcters.


Inici | Qui som | Mapa del lloc web | Contacteu amb nosaltres | think-small