cinema catal� . caT
Notícies anteriors
DESPRS DE TRIOMFAR A SITGES 2011, ARRIBA A LA CARTELLERA UN RESSUSCITAT KEVIN SMITH AMB RED STATE

Desprs d'un perode errant i obscur, amb pellcules tant qestionables com Vaya par de polis, Hacemos una porno? o Una chica de Jersey, Kevin Smith sembla haver superat el seu petit sotrac professional amb Red State, un film que destaca per sobre del seu registre habitual i que obtingu un gran reconeixement en la 44 edici del Festival de Cinema Fantstic Internacional de Sitges (2011), on va aconseguir els premis per millor pellcula i millor actor protagonista (Michael Parks).

El director novajerseis va edificar el seu propi mite amb tres pellcules clau: Clerks, Mallrats i Chasing Amy. Els seus dilegs frescos i sense complexos a l'hora de tractar prejudicis i tabs (creant-lhi problemes en algun film com Dogma) o la seva excellent direcci d'actors, el varen consolidar com un dels directors de referncia del cinema independent nord-americ. Fins i tot va patentar (i es va reservar) un paper en moltes de les seves pellcules, el del silencis Bob, perfecte contrapunt de Jay, el seu company passat de voltes.

Tres joves en plena ebullici hormonal planegen una trobada sexual amb un esquer personificat, una fmina que els encisa amb la possibilitat dun mnage trois ardent. No obstant aix, aviat descobriran que estan molt lluny de complir la seva fantasia i s que la dama en qesti pertany a un grup de fantics que els raptar amb nims de castigar-los per la seva perversi i la seva falta de moral cristiana. En aquesta croada contra el vici hi intervindran la moralitat i els cossos policials, convertint el desenlla en una singular batalla campal.

Aquest film daroma independent, que comena com una pellcula de terror teenager per acabar en una amanida de trets i acci, desprn cert estilisme del millor Rob Zombie, encara que sense arribar a les altes cotes de cinema splatter. Smith no es mossega la llengua a l'hora d'exposar, amb una ferocitat desfermada i un sobrat sarcasme, una part de la societat ptrida fins al moll de los. Una pellcula exempta de concessions i amb una ambigitat moral que esquitxa a tota bestiola vivent, i aqu est com a exemple l'agent interpretat per l'eminent John Goodman.

Un film bipolar en forma de punyent relat de l'Amrica profunda i de les conviccions religioses ms extremes, amb les seves terribles conseqncies, extrapolables a tot el mn. Tamb critica el poder absolut de l'Estat, i com aquest lexerceix. Per el ms original s que ens ofereix un collage que uneix el seu habitual estil de comdia ms personal amb escenes d'horror pur. Ho fa sense ordre aparent, ni amb una base slida que ho justifiqui. Simplement les alterna, de manera que passem de la comdia desenfrenada a una escena de martiri amb la major naturalitat del mn.

Cal reconixer que la direcci s efica i que gaudeix de determinades situacions d'impacte molt ben assolides, a ligual que els dilegs sn enginyosos i punxants. s evident que els fans del realitzador trauran petroli de totes les espurnes de brillantor que salten del metratge. No obstant, sn evidents certs problemes estructurals a causa de les dues perspectives, la cmica i la dramtica, i s que per moments el conjunt es queda en la capa ms superficial d'un tema bastant ms profund que el simple acudit.

Amb Red State, Smith sembla recuperar la seva llibertat creativa, canviant de ter radicalment en abordar, amb una mala llet desusada, el cinema de terror slasher ms coral i sarcstic. El seu escenari s un poble prototpic de l'Amrica profunda, dominat per una colla de fonamentalistes eixelebrats que segueixen els dictats del seu lder, un boig illuminat, racista i homfob, del qual en fa una interpretaci majscula l'actor Michael Parks: el llargussim serm de la seva escena introductria s admirable.

La fotografia mereix bona nota ja que Dave Klein aconsegueix una informal emulsi, directe i fervent, permetent a lespectador palpar la gran pantalla tal com ho va fer amb Clerks, Zack and Miri o Cop Out, defugint de sofistificacions gratutes i convertint el pas americ en quelcom tempests i gens elitista. Per altra banda, aquest cop sha de celebrar la riquesa denquadraments o, fins i tot, un muntatge menys estandarditzat, acostumats a una descuidada posada en escena pel que fa a la part tcnica, tal com varem veure a Clerks II del mateix Smith.

Red State recull en el seu argument una crtica brutal cap al conservadorisme nord-americ, aix com cap al fanatisme pseudo-religis imperant dalgunes regions de lAmrica profunda ms esperpntica, pel que s complicat prendre-se-la seriosament. Ara b, no per aix deixa de resultar inquietant, sobretot si deixem de banda l'artifici i pensem en el fonamentalisme que denuncia. Demostra que Fred Phelps no s lnic malalt del planeta que engalipa als seus feligresos, aix que deslligant-se de la realitat de la ficci, lespectador s lliure de deixar-se imbuir, o no.

Notcies - Cinema Catal . NET
Michael Parks a Red State


lectures: 737

Una crtica dric Antonell

27 de juny de 2012


Comparteix la notcia a:  comparteix per e-mail comparteix a la tafanera comparteix a meneame comparteix a digg

Comentaris dels nostres visitants:

bona peli per no la millor de sitges per mi
pep28-06-2012

Kevin Smith es un bluff
Nuca29-06-2012

bellflower la millor de sitges
mart02-08-2012

Afegir comentaris:
* Comentaris:
Nom:
* Com a mxim pots omplir 255 carcters.


Inici | Qui som | Mapa del lloc web | Contacteu amb nosaltres | think-small