cinema catal� . caT
Notícies anteriors
S'ESTRENA AMOR, LA PELLCULA GUANYADORA DE LA DARRERA PALMA D'OR DE CANNES

Lamor extrem
A aquestes alades de la pellcula, se sap que tota nova histria dirigida per Haneke sacsejar les platees. El cineasta austrac, que es va donar a conixer amb Funny Games (1997), ha anat forjant pellcula rere pellcula un univers propi en qu la vida s un cam ple dobstacles, dur, malalt. Amor (2012), bviament, va en aquesta lnia. Commou per la seva senzillesa i la seva honestedat. Per sobretot, perqu presenta una freda reflexi sobre els lligams que uneixen les parelles, fins i tot quan la decadncia i la prdua de la salut ho ennegreixen tot.

El dolor i la decadncia
El comenament del film s impactant. Uns agents de policia entren en un pis i hi troben un cadver. s a dir, Haneke desvetlla el desenlla al primer minut de la funci. No s cap error. s, de fet, un gran encert. La mort s i ser sempre el desenlla. El que vol mostrar-nos, per, s el cam. Com shi arriba. Sense cops defecte innecessaris a la narraci, la bellesa (i la tristesa) dAmor viuen a la subtilesa, als detalls.

Sense cops defecte innecessaris a la narraci, la bellesa (i la tristesa) dAmor viuen a la subtilesa, als detalls
Una altra de les grans armes de Haneke sn els seus actors. Trintignant i Riva es llencen al buit sense xarxa i aconsegueixen una actuaci conjunta plena de tendresa. Compenetrats com poques vegades sha vist a la pantalla, la parella dintrprets mostra sense reserves les seves febleses i s, la seva decrepitud en una rotunda mostra de talent i valor. Per darrere, Isabelle Huppert compleix com sempre.

Transparncia i sinceritat
La posada en escena de la pellcula (tota lacci transcorre al petit apartament de la parella protagonista) aconsegueix transmetre la sensaci dallament dels ancians. Els plans llargs, eterns, incomoden lespectador. No obstant, s en la gesti del temps i del ritme on Haneke brilla amb ms fora. A cada nova escena, a ms, el dolor augmenta. No obstant, fins i tot en aquest dolor entenem lamor que senten lun per laltre. Sense sentimentalismes. La transparncia i la sinceritat de Haneke sn el gran cert dAmor. Pot entendres la mort com la prova definitiva de lamor? Haneke ho creu. La seva proposta, en qu la malaltia destrossa tot el que temps enrere havia estat pur, s trista i sincera. s dagrair que a diferencia del que farien altres realitzadors, defugi trucs i estratgies a la recerca de la llagrimeta. Al contrari. Lestil dAmor s sobri, directe, simple. Real. I el conjunt s brutal, sense concessions. s lamor extrem.

Notcies - Cinema Catal . NET
Trintignant i Riva sn la parella protagonista dAmor (Foto: IMDB).


lectures: 697

Una crtica de Marc Busquets i Obr

17 de gener de 2013


Comparteix la notcia a:  comparteix per e-mail comparteix a la tafanera comparteix a meneame comparteix a digg

Comentaris dels nostres visitants:

Totalment d'acord amb aquesta crtica. L'apartament s un protagonista ms, s la gbia on estan atrapats ells dos
Cesc17-01-2013

Haneke s una garantia de bon cinema, de intelligncia, de serenitat, d'elegncia, de dignitat, d'aprofundiment, d'instants colpidors, de sinceritat...
Nina17-01-2013

senzillament la millor peli de l'any
Laura17-01-2013

Tota una lli de tendresa per sense obviar la tragdia. Gran pellcula feta amb amour.
ric18-01-2013

Afegir comentaris:
* Comentaris:
Nom:
* Com a mxim pots omplir 255 carcters.


Inici | Qui som | Mapa del lloc web | Contacteu amb nosaltres | think-small