cinema catal� . caT
Notícies anteriors
SITGES 2013 SUBRATLLA ELS PERILLS D’UNA NATURALESA ENEMIGA


Per la mala bava del nord-americ Eli Roth premia al grup amb un infern canbal en qu ells esdevindran la matria primera, la carn fresca, d’una gran barbacoa humana desprs de patir un accident d’avioneta. La conya rau en qu serviran de menja exquisida de la tribu que pretenien salvar de l’extinci, indgenes antropfags amagats sota el mantell verd d’una perillosa selva.

Com acostuma a passar The green inferno cuina una amena barbacoa humana

La selva peruana s el lloc que ha triat Eli Roth per destrossar els seus incauts excursionistes de l’activisme tnic i ecolgic a The green inferno. El director de les sanguinries i truculentes pellcules Cabin fever i Hostel ens presenta una nova incursi en el cinema gore inspirat en els clssics dels vuitanta com Holocausto canbal de Ruggero Deodato per passat pel filtre de la ironia i l’humor negre. El grup de joves i rics universitaris nord-americans protagonistes de The green inferno se’n va de cap de setmana al Per per salvar tribus indgenes i combatre la deforestaci de la selva amaznica com aquell que se’n va de cap de setmana a esquiar.
En productes d’aquesta ndole que sovint busquen provocar el fstic o la repulsi en un espectador cada cop ms entrenat i acostumat ja als excessos i la saturaci de carn arrencada, budells escampats i desmembraments corporals, Eli Roth procura superar aquesta premissa primria ms efectista aportant un saludable i inevitable esperit bromista al conjunt per convertir cada rampell d’atrocitat en una nova riallada fins a l’acudit final. De fet, crec que s l’nica manera de prendre’s seriosament aquestes apoteosis de la barbrie.

The jungle ens presenta un inofensiu bestiari tailands

Mentre uns busquen l’espiritualitat i la transcendncia en la selva tailandesa com Apichatpong Weerasethakul a travs de les bsties, fantasmes i nimes de la jungla pertanyents a la tradici local, altres intenten buscar infructuosament l’horror en la nit de la profunda jungla com Andrew Traucki a The jungle l’excusa per a aterroritzar al pblic s una expedici cientfica que s’endinsa en la selva indonsia a la recerca del guepard de Java en perill de extinci que sembla sembrar la destrucci en una part recndita de la selva.
L’operaci estar comandada per un expert botnic i el seu germ que filmar la missi -, ms uns especialitzats guies de la zona. El director australi dona al seu producte un embolcall de fals documental a travs de les imatges enregistrades cmera en ma per anar introduint l’horror gradualment, per anar de menys a ms, de falses pistes i evidncies equvoques a una escalada de la por quan hagin d’enfrontar-se a una bstia ms temuda que el propi guepard, una criatura monstruosa que desconeixen i que sembla formar part del folklore tradicional.
No cal dir que aquesta estratgia de la por de la cmera nerviosa i saltirona, les imatges entretallades, la imatge congelada per veure una figura fugissera espantada, les imatges de visi nocturna o els crits enmig de la foscor davant del desconegut, ja est tan devaluada i resulta tan poc eficient que fins i tot tampoc ja no serveix per dissimular la precarietat pressupostria. s cert que la imaginaci pot suplir les mancances, que el degoteig d’informaci en la pellcula fins a l’inevitable esclat final del terror, poden ser bones amigues, per en la present ocasi s ms del mateix i l’avorriment resulta invencible.

L’entorn allat accentua l’infern d’un mateix a Magic Magic

Avancem que Magic Magic del xil Sebastin Silva ha estat una de les grates sorpreses d’aquest primer tram de festival. Per fi ens hem pogut retrobar amb els lmits de la por i de la torbaci que desprn all desconegut o inquietant que viu entre nosaltres. Una accepci del gnere fantstic que no viu de l’amenaa externa, de l’enemic monstrus, sin que neix dels nostres terrors ntims, dels desajustos mentals, dels tortuosos laberints del cervell hum.
Una jove americana, Alcia (Juno Temple) viatja amb una colla d’amics que no coneix gaire desprs que la seva cosina hagi de tornar a Santiago de Xile. El grup es desplaa a un lloc perdut del paisatge xil, un espai idllic i incontaminat, un tros de naturalesa amiga i confortable, per la manca de la seva cosina enmig d’un grup de desconeguts xilens en un entorn natural on perviuen reminiscncies de la cultura mapache provoca un procs malalts de malson sense aturador en la jove.
Una pellcula que recupera el neguit i l’angoixa a travs del sofriment d’una noia que viu aquest recer natural com si fos una experincia claustrofbica i destructiva. L’insomni de la protagonista, les bromes benintencionades dels companys, els avisos de cortesia de l’amfitriona, els crits naturals de les cotorres en la nit, unes jogueneres formes en espiral, un innocent joc d’hipnosi i un ampli catleg d’elements quotidians provoquen un estat alarmant d’ansietat i de malestar en la desequilibrada noia. La primera sensaci de mal rotllo en el festival de Sitges que ens demostra potser que l’autntic terror es troba dins nostre.
Notcies - Cinema Catal . NET
The Green Inferno


lectures: 552

Joan Millaret Valls

16 d'octubre de 2013


Comparteix la notcia a:  comparteix per e-mail comparteix a la tafanera comparteix a meneame comparteix a digg


Afegir comentaris:
* Comentaris:
Nom:
* Com a mxim pots omplir 255 carcters.


Inici | Qui som | Mapa del lloc web | Contacteu amb nosaltres | think-small