cinema catal� . caT
Notícies anteriors
PATERNITATS DUBTOSES

Like father, Like son/De tal padre, tal hijo del japons Hirokazu Koreeda, premi del Jurat del Festival de Cannes, segueix explotant amb delicadesa i subtilitat els lligams dins de l’entorn familiar, territori propens per a la circulaci de sentiments i emocions. Planteja un punt de partida d’enorme poder dramatrgic al presentar una situaci d’infncies creuades que qestionaran les relacions paternofilials establertes. Dues famlies antagniques amb dos models de vida diferents reben una forta sotragada el dia que els anuncien que els seus respectius fills han estat intercanviats a l’hospital on van nixer fruit d’una confusi.

Hi ha una lectura social immediata i evident quan planteja l’oposici del mn de la riquesa i el del treball a travs d’aquestes dues famlies oposades. Per ms enll d’enfrontar una educaci elitista amb transmissi de valors com l’xit i el triomf social enfront d’una educaci ms senzilla amb valors com l’austeritat o el caliu familiar, el que busca Koreeda s anivellar la situaci, igualar les dues famlies enfront d’un conflicte idntic, per fer-nos oblidar rpidament del contrast entre classes. Les dues famlies s’enfrontaran al mateix dilema quan es posen en qesti els lligams de sang i es posa en entredit la paternitat respectiva provocant un trasbals que trastoca l’ordre intern i l’estabilitat de cada casa.

Aleshores s’obre un interrogant prcticament irresoluble, el vertader dilema de la pellcula, i s quan cal discernir quin s el fill vertader, el fill natural o el fill que has educat com a teu, en una situaci semblant al dels pares adoptius. Un autntic trasbals que trastoca l’ordre intern i l’estabilitat de cada llar.

La grandesa de Koreeda s que sap imprimir un aire de simplicitat i lleugeresa a unes histries que es sustenten sempre sobre les fluctuants relacions personals dins de l’engranatge familiar, com ja ha demostrat en films tan preciosos com Nadie sabe (2004). s un fabricant de melodrames vellutats i suaus grcies a una realitzaci transparent i neta, despullada d’artificis, on la contenci s capa de desvetllar emocions primries, sentiments a flor de pell.

El director de Milagro/Kiseki (2011) encomana una rara sensibilitat i una poderosa senzillesa quan s’enfronta a situacions complexes i enrevessades que podrien desembocar fcilment en el drama ms estripat i altisonant. Encara que estarem temptats en la present ocasi de fer-li una petita amonestaci ja que sovint cau en una enfocament un xic ingenu o innocent. Per s que tampoc no podem oblidar que el director japons dna tanta o ms importncia als infants que als adults i en aquest procs d’identificaci amb els infants tot queda amarat inevitablement d’una entranyable candidesa.

Notcies - Cinema Catal . NET


lectures: 549

Joan Millaret Valls

5 de desembre de 2013


Comparteix la notcia a:  comparteix per e-mail comparteix a la tafanera comparteix a meneame comparteix a digg

Comentaris dels nostres visitants:

Still Walking (2008) s una meravella.
Q.05-12-2013

quin gran plaer; entre UNA FAMILIA DE TOKIO i aquesta, dues joies assitiques a la cartellera!!!
Cesc09-12-2013

Afegir comentaris:
* Comentaris:
Nom:
* Com a mxim pots omplir 255 carcters.


Inici | Qui som | Mapa del lloc web | Contacteu amb nosaltres | think-small