cinema catal� . caT
Notícies anteriors
QU FER PER SETMANA SANTA? EL GRAN HOTEL BUDAPEST ALLOTJA I DISTREU A LESPECTADOR PER UN BON PREU

Al 1932, Gran Hotel (Edmund Goulding) va causar sensaci a tot el mn i semportava lscar per a millor pellcula, presentant-nos algunes de les ms grans estrelles del moment reunides a una mateixa producci. s probable que Wes Anderson, el sempre personal director, no shagi inspirat en aquest clssic del cine per crear la seva nova obra, per les dues tenen una cosa en com: estan ambientades en un luxs hotel europeu i farcides destrelles.

Amb Ernst Lubitsch com a suport tic i esttic, el director tex torna a la crrega - amb el seu habitual catleg de tics redescobrint-nos lEuropa dentreguerres grcies a aquesta trepidant comdia anomenada El Gran Hotel Budapest; un luxs establiment situat a la fictcia Repblica de Zubrowka, en qu un assassinat i un robatori ho posaran tot de cap per avall. Un captivador relat dels anys 30, vibrant i dimaginativa evocaci duna poca passada.

Mr. Gustave (Ralph Fiennes) i Zero (Tony Revolori), el seu botons, seran protagonistes daquest crucial esdeveniment, que marcar els ltims dies desplendor de lhotel abans que la tragdia de la histria travessi les seves habitacions, passadissos i salons. El planter congregat en El Gran Hotel Budapest s excepcional, per mereix un lloc dhonor la gran vis cmica de Fiennes: gil, morda i elegant, aix com el descobriment del revolts guatemalenc Revolori.

Sempre quedaran a la posteritat els smbols esttics que serveixen per definir lobra dAnderson. Com s habitual en ell, segueix fidel als mateixos principis narratius que ja va amarrar a lAcadmia Rushmore, com sn el pla fix vertical, lobsessi per la simetria i la tendncia al barroquisme ornamental. A tots aquests personalismes li hem de sumar ara el joc de fuites potiques, la vindicaci de la sensibilitat i un joc continu pel que fa el fetitxisme endmic dobjectes (la rebosteria centreeuropea juga un paper important).

Com a punt negatiu del film, cal dir que el director de Houston utilitza algun que altre exercici gratut. Els crdits del final subratllen que el film est basat en uns textos de laustrac Stefan Zweig. Aix es pot apreciar quan la histria ens arriba a travs dun tercer, lescriptor que visita lhotel actua com a confident de lespectador (tcnica que va portar a la seva mxima expressi a lautor jueu). Si b aquesta tcnica literria sutilitza per generar complicitat entre escriptor i lector, aqu no aconsegueix que lespectador estableixi aquesta relaci amb el narrador.

Tot i que s patent que no aconsegueix la profunditat ni t les capes tragicmiques de films com Tenenbaums o Moonrise Kingdom, el film es descobreix com un divertiment dalt voltatge ideal per Setmana Santa. Una comdia idiosincrtica que far les delcies dels seus seguidors i de gran part del pblic. Una llaminadura amb un aparena tant deliciosa que s possible que ms dun espectador vulgui llepar la pantalla, i s que el brioix amb sucre glac que ens presenta Anderson desprn aromes del mtic Milchrahmstrudel austrac.

Notcies - Cinema Catal . NET


lectures: 701

Una crtica dric Antonell

7 d'abril de 2014


Comparteix la notcia a:  comparteix per e-mail comparteix a la tafanera comparteix a meneame comparteix a digg

Comentaris dels nostres visitants:

s una comdia fora frentica tot i que una mica
jofre08-04-2014

Excntrica comdia per gaudir una estona de bon cinema. Una de les millors pelis que hi ha ara en cartellera.
Laia C.08-04-2014

A mi em va agradar. Es rara pero entretinguda
joan martin09-04-2014

Vaig anar al cinema degut a les bones crtiques de la prensa y vaig sortir totalment decepcionat. Veient aix es quan crec que no entenc gens de cinema, perque em va semblar dolenta no, el segent...
pattica15-04-2014

Aquesta li doneu 4 de valoracin i
pattica215-04-2014

Afegir comentaris:
* Comentaris:
Nom:
* Com a mxim pots omplir 255 carcters.


Inici | Qui som | Mapa del lloc web | Contacteu amb nosaltres | think-small