cinema catal� . caT
Notícies anteriors
ELS GERMANS DARDENNE REIVINDIQUEN EL VALOR DE LA SOLIDARITAT EN TEMPS DE CRISI

Dia de la dona treballadora

Els germans cineastes belgues Jean-Pierre i Luc Dardenne, vells coneguts de la casa i mxims acaparadors de Palmes d&rsquo,Or, es posen de nou al capdavant de les pellcules favorites en aquesta 67 edici del Festival de Cannes amb la seva darrera pellcula, Deux jours, une nuit. Les opcions de premi gros arriben grcies a un melodrama de caire social vigors i intens, genuna marca de fbrica prpia, de bracet d’un treball espectacular de la diva francesa i internacional Marion Cotillard que es fica en la pell d’una dona treballadora aclaparada pel daltabaix que significa el seu anunciat comiat de l’empresa.
Sandra (Marion Cotillard) s una herona moderna que ha de lluitar amb urpes per no perdre la feina i renunciar al seu sou mileurista. El seu futur immediat depn de la votaci de disset companys de l’empresa que han de triar entre prescindir de cobrar la seva prima i permetre que Sandra continu o apostar per seguir cobrant la bonificaci i que Sandra perdi la feina.
Sandra noms t un cap de setmana, els dos dies i una nit del ttol, per provar de trobar-se amb els companys i explicar-los la seva malaurada situaci, cercant la seva comprensi i comproms i, tamb, fent-se crrec del comprensible rebuig a ajudar-la. S’inicia una ronda contrarellotge feta de contactes, telefonades i trucada de portes, que sovint no s’obren, a la recerca desesperada de la seva confiana i suport.
Potser s una tasca humiliant per a un mateix i haver de contemplar i sofrir, tamb, discussions i baralles entre els amics per culpa de la seva enquesta personal. Per s l’nic cam que li resta. Tot i el seu estat depressiu i pessimista, Sandra comptar amb l’ajuda del seu marit, Manu (Fabrizio Rongioni), que l’empeny i li fa costat.
Aquest via crucis de Sandra serveix als germans Dardenne per seguir ancorats en la dura realitat laboral dels nostres dies tot apostant per la solidaritat i la camaraderia en temps fastigosos de renncies, egoismes i ambicions personals. Una vibrant pellcula compromesa que ens recorda la importncia i la transcendncia de la presa de decisions personals. Una classe magistral d’tica personal en temps de prdua de valors i una defensa de la dignitat dels que no s’arronsen i lluiten, encara que es pugui perdre el combat.

L’arbre de la vida

D’altra banda, en la Secci Oficial hi ha hagut tamb espai per l’espiritualitat grcies a Still the water de la japonesa Naomi Kawase, una pellcula que compta amb participaci catalana grcies a la coproducci de Llus Miarro. Es tracta d’una preciosa i sinuosa pellcula sobre el sentit de la vida, tan serena i harmoniosa com profunda i lrica.
Still the water est ambientada en l’illa subtropical japonesa d’Amammi-Oshima i la directora aprofita aquesta localitzaci per esbossar un mn insular regit per creences ancestrals que connecten les persones amb els seus ascendents enmig d’un respecte escrupols per la natura assolint-se una estreta simbiosi entre humans i natura.
La histria est centrada en dos adolescents i en les seves respectives famlies. Kyoko s una noia valenta i coratjosa, i que neda sola en el mar. Per Kyoko viu amb dolor, per amb enteresa, la malaltia terminal, i estima Kaito, un noi introvertit, poruc i ressentit. El que passa s que el taciturn i enrabiat Kaito s fill de pares separats i no pot entendre com la seva mare t diversos amants.
La pellcula de Kawase s una obra lluminosa i transparent sobre l’amor adolescent i els seus entrebancs. I tamb s un suau melodrama carregat de sensibilitat sobre les relacions de pares i fills enmig de la famlia. Per tamb una reflexi sobre la vida i la mort, el cicle de la vida, sota preceptes de religions orientals. Una escena nuclear de commovedora bellesa com s la mort de la mare de Kyoko serveix per illustrar aquesta filosofia sobre el trnsit dol a la mort que busca sostreure’s de la inherent tragicitat d’aquest moment. Una reivindicaci d’una cosmogonia conformada per arbres centenaris, humans, el mar o el vent sota el batec rtmic de les onades com a fons d’ambient sonor.

Notcies - Cinema Catal . NET
Jean-Pierre i Luc Dardenne, Marion Cotillard

lectures: 565

Una crnica de Joan Millaret Valls/ACPG

22 de maig de 2014


Comparteix la notcia a:  comparteix per e-mail comparteix a la tafanera comparteix a meneame comparteix a digg


Afegir comentaris:
* Comentaris:
Nom:
* Com a mxim pots omplir 255 carcters.


Inici | Qui som | Mapa del lloc web | Contacteu amb nosaltres | think-small