cinema catal� . caT
Notícies anteriors
BON NIVELL CINEMATOGRFIC SOBRE UNA CATIFA ROJA FARCIDA DE GLAMOUR A SITGES

Sitges 2015 ja ha arrencat i ho ha fet amb laccentuada expectaci que han despertat figures com Oliver Stone, Terry Jones, Nicolas Winding Refn i Eli Roth, que han trepitjat la catifa vermella aquest primer cap de setmana. The Witch, dirigida per Robert Eggers, va obrir el festival el divendres amb bona nota. Un film sobre bruixes dessncia clssica per en la que lenginy recau en una slida direcci, justament premiada al Festival de Sundance denguany. Una poci de tensi que mant el neguit grcies a la fetilleria rigorosament documentada amb aires de Sidney Hayers. La sessi lhan completat la presentaci del curt Consumo responsable (Nivel 7), dirigit per Santiago Segura, en el marc del projecte Cinergia de Gas Natural Fenosa i la projecci oberta al pblic de la primera temporada de Twin Peaks a lEspai Movistar+, entre daltres.

El cap de setmana comenava intens a la Blanca Subur amb un dissabte on es retia homenatge a un dels grans de la indstria cinematogrfica internacional: Oliver Stone. El Festival ha exts lestora luxosa per rebre al clebre director i productor nord-americ, que ha rebut, en un multitudinari acte a lAuditori, el Gran Premi Honorfic del Sitges. Stone, amb tres premis Oscar i cinc Globus dOr al seu palmars i autor de films inesborrables com Platoon, Wall Street o JFK, ha compartit la seva experincia i coneixements en una atapeda Mster Class a la sala Tramuntana. A travs de les preguntes dels assistents, Stone ha repassat diversos films de la seva dilatada carrera, com Natural Born Killers, Nixon o World Trade Center, o la seva darrera faceta com a director de documentals. Stone ha resumit la seva manera dafrontar cada projecte que endega amb tres paraules, visi, imaginaci i inspiraci.

Oliver Stone, per, no ha estat lnic homenatjat a Sitges. El cineasta japons Sion Sono ha estat guardonat amb el Premi Mquina del Temps, per la seva creativa i prolfica carrera cinematogrfica. No en va, el realitzador presenta en aquesta 48a. edici fins a tres pellcules, una delles s lesbojarrada Tag, un tif que dissecciona gneres i trames de forma delirant. Grcies al seu humor trash, a vegades repetitiu, amenitzava aquest festival grotesc i s que lhumor no s un ingredient exempt del festival, capa de programar comdies com Absolutely Anything de Terry Jones, una disbauxa absoluta segellada pels Monty Phyton. Els anglesos dediquen el temps suficient a esbossar els seus homes entremaliats de mitjana edat a fi que el viatge aliengena valgui la pena i sigui, fins i tot, significatiu per a alguns dells. Un sci-fi satric que barreja la pardia de gneres, lhumor verbal gil i el caos absurd.

El cinema catal ha estat tamb protagonista aquesta setmana amb el torn dEl Cadver dAnna Fritz, lpera prima dHctor Fernndez Vicens, cinta sorgida de la factoria ESCAC que sendinsa en les fantasies pernicioses de tres joves. Un film intens que exprimeix molt b una premissa controvertida -ratllant la polmica- per que defineix molt b la nova corrent de cineastes catalans, capaos dinnovar amb un pressupost i un espai redut. Per la seva part, el cinema Prado omplia la seva sala amb lequip de La novia, amb la directora, Paula Ortiz, i lactriu Leticia Dolera al capdavant, presentat als assistents aquesta imaginria pellcula, una excellent adaptaci de Bodas de sangre, de Federico Garca Lorca, que obrir la secci Noves Visions One. Secci que comptava, hores abans, amb The Face on an Angel, una cinta fallida que divaga entre gneres i subterfugis. El resultat, a part de confirmar-nos que lngel de la gurdia de Michael Winterbottom sha agafat vacances, s un relat tedis i sense rostre.

Un dels films ms interessants del festival no s ficci sin animaci, es tracta dAnomalisa, un stop motion de la m de Charlie kaufman que medita amb melangia sobre la condici humana. Una pea artesanal que desprn molta sensibilitat i que porta lempremta dun dels autors amb ms personalitat de Hollywood, guionista de Cmo ser John Malkovich o Olvdate de Mi! Un regal per lespectador agut que demana una reflexi profunda sobre la infelicitat i els patrons establerts. The Gift era tamb un present per pel gnere del thriller, embolcallat amb un lla de varis girs efectistes que ha empaquetat el mateix Joel Edgerton, debutant com a director. Altres obsequis pels amants del gnere era We are still here (Ted Geoghegan), un splatter sense pretensions encobert per una cinta de terror clssica o The Hallow (Corin Hardy), que seguint en la mateixa lnia sorprenia amb un apleg celta ben construt, a vegades eclipsat per la mateixa tergia de la crnica.

El diumenge, abans de que un plugim inesperat refresqus Sitges, els otakus varen tenir el seu moment esperat per partida doble amb la projecci d Attack on Titan 1 i 2, de Shinji Higuchi, ladaptaci del manga homnim un dels ms representatius daquests ltims anys- el qual dibuixa la histria duns colossos que es dediquen a atacar a la humanitat. Un film acompanyat dexpectaci, duna banda sonora i uns efectes especials solvents, per dilut per una marat ciclpia i lexigncia dels ms devots. El cinema asitic seguia lendem amb la coreana The Treacherous, de Min Kyu-dong, una bacanal de 1245 minuts (segon el programa de m) que illustrava total luxria degut a la recerca de la millor selecci de concubines impulsada per un rei depravat. Un relat que tot i la superficialitat de largument, gaudeix de sofisticaci i duna lrica visual que el mateix Owon podria haver signat.

El binomi que formen el director Eli Roth i el guionista i productor Nicols Lpez ha arribat avui a la tarda a Sitges per presentar el seu darrer treball junts. El director sha mostrat proper, sincer (no samagava del cnem consumit hores abans) i sobretot agrat de ser a la poblaci catalana una vegada ms. Sense negar referncies com Fatal Atraction, Funny Games o Hard Candy, ha explicat que amb Knock Knock ha volgut explorar ms la vessant del terror psicolgic i que ha rebaixat el nivell de sang i vsceres ms habitual en ell. Aix que la trama no enganyar a lespectador per si a un Keanu Reeves dubts que sucumbir al joc dargcia dissenyat astutament per unes noies atractives de Beverly Hills. Entreteniment pur de la m dun presumptus realitzador de Massachussetts, que de ben segur no defraudar a lespectador de crispetes.

Amb el sol gaireb ja post, Valentn Javier Diment presentava la seva aposta personal, una raresa narrativa anomenada El eslabn perdido que mostra lestament ms distorsionat duna societat provinciana, no exempta destralls, violncia i sexe dual. Una estranya fusi elaborada des dun prisma crtic i sever, que largent sap conduir amb un ritme escaient. Daquesta forma es cloa un cap de setmana intens don es destaquen el bon estat de salut del festival i laltssim (massa i tot) grau de mobilitzaci demostrat en actes dultratomba com el que va omplir els carrers de la vila de Sitges amb legions de zombis a la recerca de cervells frescos. Missatge per als supervivents: encara queda una setmana dapostes cinematogrfiques per degustar. No us les perdeu!

Notcies - Cinema Catal . NET

lectures: 585

Una crnica dric Antonell

14 d'octubre de 2015


Comparteix la notcia a:  comparteix per e-mail comparteix a la tafanera comparteix a meneame comparteix a digg

Comentaris dels nostres visitants:

Molt b! ! :)
Laia14-10-2015

Per mi la millor s Endorfina. Guanya segur
joan martin14-10-2015

Sitges sucks!
Ferm15-10-2015

La millor es Youth i Boy. Una de les dos guanyen
Gerard g15-10-2015

Afegir comentaris:
* Comentaris:
Nom:
* Com a mxim pots omplir 255 carcters.


Inici | Qui som | Mapa del lloc web | Contacteu amb nosaltres | think-small