cinema catal� . caT
Notícies anteriors
LASSASS DE IAIES

El thriller policac Que Dios nos perdone de Rodrigo Sorogoyen gira al voltant de la brutal successi de crims de iaies que sacseja Madrid i que hauran de resoldre un parell de policies de la brigada dhomicides. Aquest thriller es conforma aix a partir de la modalitat narrativa de la parella de policies antagnics condemnats a treballar en equip. Recordem que es tracta dun patr de procedncia nord-americana, trasplantat ara al medi hisp, amb les inevitables friccions entre ambds detectius i, tamb, lesperit de camaraderia inalterable.

Duna banda, linspector Alfaro (Roberto lamo ) representa lestereotip de policia agressiu i impulsiu, fornit i musculat, el tpic paio dur, per amb lafegit patri duns atributs associats al mascle ibric, como el to xulesc, baladrer i masclista, encara que tamb amaga una nima sensible. I en laltre costat del tndem trobem, per contrast, linspector Velarde (Antonio de la Torre ), un individu poruc, introspectiu, callat, poca cosa i que, a sobre, quequeja. Trets fsics i de carcter que el fan aparentar la part feble de la parella, per en lnima del thriller, res s el que sembla.

Un cop presentada aquesta atpica parella de policies, la trama sendinsa en la investigaci duna srie de crims de dones grans, constatant desprs que han estat violades. La recerca i cacera dun esmunyeds assass de iaies ens trasllada el pblic catal, inevitablement, a lesplndida srie de TV3 Nit i Dia dirigida per Manuel Huerga, amb una temtica estranyament anloga i compartint moltes semblances.

El film de Sorogoyen sobresurt per la seva manca dartificiositat grcies tant a les localitzacions naturalistes dels pisos dun Madrid cntric com a una realitzaci poc subtil i desmanegada. I la textura matrica de les seves imatges, que exsuden fisicitat, acompanyades dun to de realitzaci aspre i sec, tamb lacaben afavorint.

En la seva contra caldria remarcar els abusos de tpics i que, en ocasions, es perd la concentraci i la densitat amb algunes fugues i alguns buits. I que desprs tampoc entenem la seva ambientaci durant una visita papal a la capital de lEstat, aquests fets histrics no prenen cap rellevncia en el decurs de la histria i, al capdavall, tan sols resten com a decorat de fons, plenament deslligats de la trama. Per, repetim, preval la fermesa i la duresa del conjunt.

Notcies - Cinema Catal . NET
Una escena de la pellcula

lectures: 282

Una crtica de Joan Millaret Valls / AMIC

28 d'octubre de 2016


Comparteix la notcia a:  comparteix per e-mail comparteix a la tafanera comparteix a meneame comparteix a digg


Afegir comentaris:
* Comentaris:
Nom:
* Com a mxim pots omplir 255 carcters.


Inici | Qui som | Mapa del lloc web | Contacteu amb nosaltres | think-small