cinema catal� . caT
Notícies anteriors
TRUCANT A LES PORTES DEUROPA

Els germans belgues Jean-Pierre i Luc Dardenne no renuncien a perdre el seu to punyent i reflexiu a La chica desconocida, una nova radiografia humana i social que serveix per mesurar i posar a prova el nivell del nostre sistema de valors tics i morals. Els germans Dardenne es centren en aquesta ocasi en el capteniment duna doctora, Jenny Davin (Adle Haenel), que se sent concernida desprs de la mort duna dona de raa negra, didentitat desconeguda, que va buscar aixopluc en la seva consulta abans de morir assassinada.

Jenny no se sent corresponsable de la mort de la desconeguda, per si sent afectada per aquest fet tan desgraciat, perqu potser ho podria haver evitat. Es mostra dolguda per no obrir la porta de la consulta fora dhores desprs que la desconeguda truqus al timbre. El seu comproms amb la gent lempeny a emprendre una investigaci pel seu propi compte. A part dauscultar malats i aplicar injeccions, la metgessa detecta entre els seus pacients que alg pot estar involucrat en el cas i, atenint-se al secret de confessi del seu codi deontolgic, procurar aportar llum a lassumpte, sobretot per la seva prpia tranquillitat i conscincia.

La doctora protagonista sembla ella mateixa una noia desconeguda, ja que prcticament no sabem res de la seva vida passada ni privada, ja que dedica tot el temps lliure a aquesta personal recerca parapolicial. Per el que s ens revela aquesta discreta i senzilla pellcula dels Dardenne s una nova herona, abnegada i entregada, no sols als seus pacients, sin tamb una dona noble i bona, entossudida per un mbil tic com s lluitar per la dignitat duna persona annima que ser sepultada sense que ho spiguen els seus familiars i amics.

Lactuaci dAdle Haenel s formidable, transparent i natural, sense fer-se notar, discreta i grcil, i es passeja per la pellcula ben b com un ngel. I tot i que els Dardenne treballen sempre sobre histries tan simples com efectives, predomina la sensaci en aquesta ocasi de trobar-nos davant duna histria massa supeditada al discurs, en qu les bones intencions son massa evidents, en qu tot sembla un xic forat. Aix com una realitzaci que es ressent duna to general excessivament apagat, esmortet, amb un ritme ralentit.

Aquest alentiment, aquesta atmosfera de lleugeresa que encomanen les accions i les passes de la protagonista, li dna un toc eteri al film, en sintonia amb aquest virtus i santificat personatge femen, que sembla flotar pel film. Per ens queda una metfora potent, la desconeguda que pica a la porta dun consulta s tamb la histria dels emigrants que truquen a les portes dEuropa i ning els obra. Si amb Dylan tots trucvem a les portes del cel quan els temps estaven canviant, ara em sembla que el temps est reculant i som nosaltres els que ja no escoltem quan truquen a casa nostra.

Notcies - Cinema Catal . NET
El cartell de la pellcula

lectures: 202

Una crtica de Joan Millaret Valls

3 de març de 2017


Comparteix la notcia a:  comparteix per e-mail comparteix a la tafanera comparteix a meneame comparteix a digg


Afegir comentaris:
* Comentaris:
Nom:
* Com a mxim pots omplir 255 carcters.


Inici | Qui som | Mapa del lloc web | Contacteu amb nosaltres | think-small