cinema catal� . caT
Notícies anteriors
DOS THRILLERS ES TROBEN EN EL LLINDAR DEL 70 FESTIVAL DE CANNES

La novena jornada, a un dia desgotar els ttols a concurs, ens ha perms gaudir de Lamant double , la tercera vegada que el francs Franois Ozon competeix a Cannes, situant-se enguany en una immillorable posici per aconseguir la seva primera Palma dOr grcies a un thriller ertic-psicolgic tan torbador com fascinant. Laltre cara de la moneda ha estat la nova pellcula dun altre assidu del festival, lalemany Fatih Akin, que ens ha deixat indiferents amb un thriller melodramtic pretesament dalta intensitat sobre una dona alemanya trastornada per un atemptat i malaguanyat per una certa demaggia i decisions equivocades.

Identitats problemtiques

Franois Ozon presenta a competici Lamant double amb una protagonista jove, Chlo (Marine Vacth), un personatge trencat, carn de div de psiquiatre. Una jove solitria tan atractiva com vulnerable en un paper esplndid, un autntica animal cinematogrfic, duna presncia magntica.
Chlo, desprs danar a viure amb el seu terapeuta, Paul, viur dividida, escindida, entre dos homes, el seu marit i el seu germ, interpretats per un mateix actor, Jrmie Renier, don neix el ttol original del film, dos germans bessons psiquiatres i barallats.
Ozon difumina els contorns de la verdadera naturalesa psicolgica de la noia ja que tot est presidit per la sospita, lambigitat. Un clima denrariment aportat per una elegant i sumptuosa posada en escena i, bsicament, per lactuaci daquest personatge femen increble, que desprn erotisme i encomana una vida trastornada a lhora.
La realitzaci de Ozon ens deixa una pea hipntica, en qu lespectador queda atrapat en la teranyina mental de Chlo i en les prpies imatges, que multipliquen, per exemple, a la protagonista grcies a ls de miralls. Una trama enrevessada, un laberint perfecte per on deixar-se perdre.
O la rellevncia que pren el mateix treball de la noia en un museu dart modern, en qu ella apareix integrada en el mobiliari, com mimetitzada en lentorn, en qu lart abstracte esdev tamb un espai buit amb unes formes exposades inconcretes, marc propici pel sorgiment de malsons, gestaci de terrors.
Un film dintriga psicolgica on viuen les obsessions i les ombres del dubte darrel hitchcockiana, posat al dia pel to ms malalts i pervers de David Lynch. Per on perviuen tamb imatges extretes directament del cinema de por de Polanski, concretament La semilla del diablo, ja que lingredient fantstic esdev un ingredient nuclear en el film, a travs de cites i instants, ms enll de lanalogia de rostres que es produeix entre Chlo i el personatge interpretat per Mia Farrow al film de Polanski.
El film dOzon recupera en un paper secundari a Jacqueline Bisset i ens deixa un treball doble extraordinari de Jrmie Renier, que roda per tercera vegada amb Ozon, potser el paper de la seva vida. Per sobretot ens permet redescobrir a Marine Vacth, una actriu que repeteix amb Ozon desprs de Joven y bonita (2013), en un paper prodigis, digne delogi i, tamb, de premi.

Denncia inoperativa

El cineasta alemany dorigen turc Fatih Akin torna a la competici amb In the Fade, desprs del premi al millor gui a Al otro lado (2007), un thriller dramtic sobre una dona, Katja Sekerci (Diane Kruger, el seu primer paper en el cinema alemany), que perd el seu marit, ex-convicte i dorigen turc, i el seu fill, en un atemptat a Hamburg. Una tragdia personal que la porta incls al llindar del sucidi, salvada en darrer moment per la detenci dels principals sospitosos.
Una primera part marcada pel dolor i el sofriment de la dona, una herona trgica, aclaparada pel dol, que la porta fins i tot al consum de drogues per oblidar. I la segona part del film s un relat judicial en qu es veu el cas dels acusats de posar la bomba. Per la justcia es veur incapa de condemnar els culpables quan tots els indicis sn clars i les proves concloents.
La resoluci incomprensible del tribunal aboca a la protagonista en el tercer bloc del film, titulat el mar desprs dels dos blocs famlia i justcia-, a un cam incert, en qu la protagonista es veu abocada a prendre decisions irreversibles, el cam de la venjana, lull per ull, quan ja no t res a perdre, ja que li han destrut la vida.
Un film que pretn plantar cara, buscant la provocaci, per estimular la reflexi sobre la violncia racista sobre els immigrants o els refugiats. Per la decisi final presa per Fatih Akin anorrea lesperit ms reflexiu del film, que pretn denunciar els atemptats dextrema dreta, provocats per grupuscles nazis, directament dirigits contra poblaci estrangera a Alemanya. Tot i la discutible proposta dAkin, queda la intensitat i el nervi del director en alguns moments i, sobretot, deixa un paper de llument per Diane Kruger.

Notcies - Cinema Catal . NET
Una escena de la pellcula Lamant double

lectures: 95

Una crnica de Joan Millaret Valls/AMIC

26 de maig de 2017


Comparteix la notcia a:  comparteix per e-mail comparteix a la tafanera comparteix a meneame comparteix a digg


Afegir comentaris:
* Comentaris:
Nom:
* Com a mxim pots omplir 255 carcters.


Inici | Qui som | Mapa del lloc web | Contacteu amb nosaltres | think-small