cinema catal� . caT
Notícies anteriors
LA TEMPTACI DE LA CARN

La realitzadora nord-americana Sofia Coppola porta a terme un elegant remake d’El seductor (1971, Don Siegel), a partir d’una novella de Thomas Cullinan. Aquesta histria revisitada est ambientada en un internat de dones del Sud dels Estats Units que acull a un soldat ianqui ferit, el caporal McBurney (Colin Farrell), durant la Guerra de Secessi Americana.

Aquest pensionat exclusiu per a noies de l’estat de Virginia, en baixa ocupaci l’any 1864 ja que ens troba immers enmig de la guerra, est governat per la solterona Miss Martha (Nicole Kidman) i, entre les internes, de totes les edats, trobem noies com Alicia (Elle Fanning), que viur el seu despertar sexual, o joves com Edwina (Kirsten Dunst), la jove romntica.

Cuidat i curat d’una ferida en la cama, l’home acollit hauria d’abandonar la mansi un cop restablert de les ferides, per la seva estada desvetlla ben aviat la sensualitat soterrada de les dones, desfermant l’excitaci entre algunes d’elles. Un clima de desig carnal s’acaba apoderant del lloc, propiciant la transformaci de les noies, en qu l’home es veu rodejat d’atencions, com una presa cobejada. Mentre que l’home, conscient del seu reclam, es presta al mascul joc de la seducci i el flirteig.

L’espai recls i allat en el qual conviuen aquestes nenes, noies i dones, s una nova plasmaci d’un univers femen, un mn pel qual Sofia Coppola sempre ha mostrar una especial predilecci, constatable des de Las vrgenes suicidas (1999). Per aquest parads dels sentits esdevindr desprs l’infern de McBurney, en una inflexi en el relat senzillament antolgica. Quan McBurney cau per les escales i es trenca la cama, la directora, davant del clima d’enrariment que s’ha escampat per la mansi per culpa de la gelosia i els desitjos reprimits de les pupilles, pren la decisi d’amputar-li l’extremitat inferior.

L’home es transforma aleshores en una fera salvatge, absolutament trastornat, desprovet de la cama ara s un sser desafavorit. Una amputaci que opera, en realitat, com una castraci, tallant de soca-rel els impulsos sexuals i amatoris. Conv destacar tamb dos escenes carregades de sentit, dos pats separats per uns dies en qu les amfitriones afalaguen a l’imprevist hoste, per amb intencionalitats dispars.

Coppola no inventa res a La seduccin, tampoc omple de voluptuositat o erotisme aquest mn hermtic de donetes de secrets inconfessables, i sap mantenir els impulsos en l’mbit de la subtilesa. Tamb sap donar-li un toc particular a travs d’una aura vaporosa, creant una atmosfera de llimbs, fora del mn, banyat tot plegat en la idea de l’encapsulament i la insularitat, perdut en el temps.

Un film que, tot i la seva austeritat, sembla cuidat en tot detall, predominant en tota hora un tacte distingit. Prou motius perqu la realitzadora Sofia Coppola aconsegus un valus Premi a la Millor Direcci en el passat 70 Festival de Canes.

Notcies - Cinema Catal . NET

lectures: 72

Una crtica de Joan Millaret Valls

1 de setembre de 2017


Comparteix la notcia a:  comparteix per e-mail comparteix a la tafanera comparteix a meneame comparteix a digg


Afegir comentaris:
* Comentaris:
Nom:
* Com a mxim pots omplir 255 carcters.


Inici | Qui som | Mapa del lloc web | Contacteu amb nosaltres | think-small