cinema catal� . caT
Notícies anteriors
DE QUINA MANERA VEIEM LES IMATGES

Hacia la luz es centra bsicament en la relaci que sestableix entre una audiodescriptora de pellcules per a cecs, Misako Okazi (Misaki Ayame), i un reputat fotgraf que est perdent la vista, Nakamori (Masatoshi Nagase). Aquest nus argumental ofereix aix el drama dun fotgraf que viu per les imatges i per la llum i que es veu abocat inexorablement a la prdua de la visi, aferrant-se encara a la seva cmera fotogrfica, el seu cor, com ell mateix ho defineix.

Daltra banda, la noia que illustra les imatges amb paraules per invidents es veu atrapada en una crulla. Ha de seleccionar un tipus de comentaris per descriure les escenes projectades pels discapacitats visuals, convertint-se ella en els ulls del grup, per s esmenada per les seves detallades transcripcions ja que ofeguen dalguna manera la imaginaci dels seus interlocutors.

Naomi Kawase es preocupa per la recepci de les imatges de part de lespectador, en aquest cas, aquell que pateix ceguesa i que, per tant, depn dels comentaris dun altre veu. Per la cineasta japonesa sallunya daquest registre ms reflexiu sobre la naturalesa de les imatges audiovisuals, al preguntar-se sobre la concepci de les imatges i de com lespectador les percep, per centrar-se progressivament en latracci que la noia sent envers el fotgraf.

Misako s una noia que proporciona llum als que es veuen mancats de visi, per ella tamb busca la seva llum, una recerca explicitada en el mateix ttol original. I s que la noia viu trasbalsada per labsncia del seu pare mort mentre es mant allunyada de la seva mare envellida que viu en el camp i afectada de demncia.

Desprs de Una pastelera en Tokyo (2015) la cineasta nipona sembla bolcada cada vegada ms vers un cinema de creixent simplicitat argumental, ms digerible, cada vegada ms endolcit i propens a la sentimentalitat. Aix no tindria perqu ser dolent per destorba dalguna manera per la seva tendncia a lexplicitud, acompanyada duna prdua del sentit suggeridor i allusiu. La pretesa sensibilitat i delicadesa que Kawase vol traspuar arriba suplantada per una certa grandiloqncia, que fa que voregi, per moments, la cursileria sobreexplotant unes postes de sol amarades de transcendentalitat.

Notcies - Cinema Catal . NET
El cartell de la pellcula

lectures: 23

Una crtica de Joan Millaret Valls

20 de novembre de 2017


Comparteix la notcia a:  comparteix per e-mail comparteix a la tafanera comparteix a meneame comparteix a digg


Afegir comentaris:
* Comentaris:
Nom:
* Com a mxim pots omplir 255 carcters.


Inici | Qui som | Mapa del lloc web | Contacteu amb nosaltres | think-small