cinema catal� . caT
Notícies anteriors
HUSTON I VISCONTI, DOS MESTRES A LA FILMOTECA
Dos dels directors més seguits i idolatrats pels cinèfils, John Huston i Luchino Visconti, són motiu d'homenatge a la Filmoteca de Catalunya. El 2006 s'ha convertit en l'any dels centenaris, i per aquesta raó, la Filmo s'encarrega d'oferir-nos una retrospectiva d'ambdós cineastes.
Diferents, Huston i Visconti han estat dos dels directors més respectats al llarg del temps. La seva visió de la vida a través del cel·luloide ha marcat moltes generacions d'aficionats al setè art, i per això caldrà estar atents a la programació de la Filmoteca a partir de demà dilluns. Per encetar l'homenatge a John Huston, a les 17.30h. tindrem l'ocasió de visionar Across the Pacific (A través del Pacífic), un intent de repetir l'èxit de The Maltese Falcon (El falcó maltès), i el dimarts 20 seguirà la retrospectiva amb We Were Strangers (Érem desconeguts) i la pròpia El falcó maltès. Pel·lícules com Key Largo (Cayo Largo), The Red Badge of Courage (La roja insígnia del valor), A Walk with Love and Death (Passeig per l'amor i la mort), Beat the Devil (La burla del diable), The Asphalt Jungle (La jungla d'asfalt), The African Queen (La reina d'Àfrica), i The Unforgiven (Els que no perdonen) són altres obres que tindrem l'ocasió de veure la propera quinzena. El cicle s'allargarà fins finals de juliol.
Per la banda de Visconti, l'homenatge s'iniciarà el proper dimecres amb la projecció de Bellissima a les 22.00h., a la que seguiran Senso, Le notti bianche (Les nits blanques), Rocco e i soui fratelli (Rocco i els seus germans), Ludwig i Death in Venice (Mort a Venècia), entre d'altres.
De nou, una ocasió inmillorable per apropar-nos a la Filmo i gaudir de dos grandíssims cineastes que compartiran cartellera amb Hitchcock, Peckinpah i un dels màxims exponents de l'escola de Barcelona, José María Nunes.
Notícies - Cinema Català . NET
Els dos cineastes homenatjats, John Huston i Luchino Visconti

lectures: 1898

Dani Solé

18 de juny de 2006


Comparteix la notícia a:  comparteix per e-mail comparteix a la tafanera comparteix a meneame comparteix a digg


Afegir comentaris:
* Comentaris:
Nom:
* Com a màxim pots omplir 255 caràcters.


Inici | Qui som | Mapa del lloc web | Contacteu amb nosaltres | think-small