cinema catal� . caT
Notícies anteriors
LA PELLCULA QUE MAI SER

"Una pellcula ha dacabar-se sempre, encara que sigui a cegues". Pedro Almodvar finalitza Los abrazos rotos amb aquesta frase, posada en boca del personatge que interpreta Llus Homar, un director cec que munta, catorze anys ms tard, el film que mai va poder acabar. El propi Almodvar assumeix com a prpies les pors del protagonista: el seu mxim temor s imaginar que no pot acabar una de les seves pellcules. Per el veritable missatge de Los abrazos rotos s que s impossible enganyar la memria per escapolir-se dun passat traumtic.

Acompanyat de tots els actors de pes del film, el director manxec va presentar davant la premsa i amb cinc dies dantelaci respecte a la seva estrena en sales, la seva darrera pellcula. Los abrazos rotos s un thriller melodramtic (amb certes dosis dhumor cid) que serveix per homenatjar a la vegada el cinema noir dels 50, lart cinematogrfic i interpretatiu i, en darrera instncia, el propi cinema almodovari, aquell que tots tenim en ment quan pensem en les seves pellcules: barroquisme esttic, sofisticaci de lo hortera, relacions damor fou, etc. Los abrazos rotos, el film de menor intensitat emocional dAlmodvar (el ms difcil ha estat fer una pellcula austera i sbria) acaba amb una pellcula dins la prpia pellcula: Chicas y maletas referncia Mujeres al borde de un ataque de nervios i esdev un melanclic adu a una manera de fer cada cop ms difuminada enfront la majestuositat que ha adquirit la obra almodovariana. El propi director desmenteix, per, qualsevol mena dauto homenatge en Chicas y maletas: No s un auto homenatge i no magradaria que ning ho veis aix. Necessitava crear una comdia per introduir-la en largument de la pellcula. Per motius prctics vaig readaptar Mujeres al Borde de un Ataque de Nervios. No volia malgastar un dels guions de comdia propis que tinc a la nevera, i adaptar un altre director hagus suposat els tpics problemes derivats de la compra de drets.

Si a Volver, Penlope Cruz reprodua una mena de Sofia Loren dextra radi ca, a Los abrazos rotos els referents esttics del personatge al que interpreta van per una altra banda: Penlope interpreta dos rols a la pellcula, el de Lena, i el de Pina, el personatge que interpreta Lena a Chicas y Maletas. El look de Pina est influenciat pel de Audrey Hepburn a Desayuno con Diamantes i, sobre tot, a Sabrina. Per pel de la veritable Lena, em vaig inspirar en les herones dels thrillers dels anys 50, com per exemple Linda Darnell.

Almodvar reconeix el pes que suposa, com a artista, ser qui s. De fet, el pseudnim que escull Mateo Blanco per refer la seva vida desprs de laccident (Harry Caine) s el nom darrera el que sempre shagus volgut amagar el propi Almodvar: magrada el nom de Harry Caine, que en angls es pronuncia com la paraula hurac. Molts cops he estat fins els nassos de portar el cognom Almodvar i haver de respondre a tot el que suposa. De vegades mhe volgut canviar el nom pel de Harry Caine i poder crear dun mode ms lliure. Per el meu cognom s una bona marca empresarial i no crec que el meu germ em permets el canvi. No tan sols el pes de ser qui s influeix la creaci dAlmodvar. El director manxec reconeix que ser considerat una de les grans esperances del cinema espanyol suposa una gran responsabilitat. Moltes de les esperances de millorar aquest any les horribles xifres comercials del cinema espanyol durant 2008 passen pels resultats que obtinguin les pellcules dAlmodvar i dAmenbar, qui estrenar gora desprs de lestiu. Potser aquestes responsabilitats han influenciat en el fet que Los abrazos rotos shagi demmotllar a un metratge convencional quan, darrera el film, sendevina lexistncia duna histria ms dilatada. Almodvar reconeix lexistncia dun grapat descenes, especialment corresponents a la segona part del film, que han estat eliminades durant el muntatge del film, i que podran ser recuperades quan aquest sediti en dvd: ser una excellent oportunitat per que lespectador colloqui al seu lloc les diferents peces que li manquen a la histria. Malgrat les limitacions que imposa el mercat cinematogrfic, Almodvar ha tornat a fer una pellcula personal: Los Abrazos Rotos s un film autobiogrfic, per dun mode indirecte; no he viscut la vida del meu protagonista, per s he experimentat de prop all que viuen tots els meus personatges.

Notcies - Cinema Catal . NET
Penlope Cruz, Pedro Almodvar i Blanca Portillo durant la sessi de photocall als Cinemes Aribau de Barcelona. (Fotografia de Marta Bueno).


lectures: 1210

Gerard A. Cassad

17 de març de 2009


Comparteix la notcia a:  comparteix per e-mail comparteix a la tafanera comparteix a meneame comparteix a digg

Comentaris dels nostres visitants:

Ja frisso per veure al darrer \
Andrs17-03-2009

dem mateix l'anir a veure...
Olga17-03-2009

Jo ja estic una mica cansada del senyor Almodvar, i segueixo pensant que est massa idolatrat, per tot i aix penso que anir a veure Los Abrazos Rotos
Maria17-03-2009

el perd el seu narcisisme desmesurat
Pep Ferry17-03-2009

Ja he vist LOS ABRAZOS ROTOS. s una bona peli, per una mica massa llarga; m'agrada ms VOLVER, per est b...
Xavi18-03-2009

Desprs de llegir el pal que li fot Carlos Boyero encara tinc ms ganes danar al cinema
Andrs18-03-2009

doncs que voleu que us digui: per mi la millor peli de l'Almodovar en molts anys!
Roc19-03-2009

s bona per no est a l'alada de Todo sobre mi madre, Hable con ella o Volver.
Q.19-03-2009

es demasiado cinematogrfica y personal como para que el pblico conecte con ella; ideal para los amantes del cine y mitmanos
Jose19-03-2009

Molt b, aix de penjar els trailers!
Laia19-03-2009

Afegir comentaris:
* Comentaris:
Nom:
* Com a mxim pots omplir 255 carcters.


Inici | Qui som | Mapa del lloc web | Contacteu amb nosaltres | think-small