cinema catal� . caT
Notícies anteriors
EL ARTE DE ROBAR, DE LEONEL VIEIRA INAUGURA L'EDICIÓ NÚMERO 24 DEL FESTIVAL CINEMA JOVE DE VALÈNCIA

El Teatre Principal de València serà l’escenari de la cerimònia inaugural de la 24 edició del festival Cinema Jove, festival organitzat per la Generalitat Valenciana a través de l’Institut Valencià de Cinematografia Ricardo Muñoz Suay, aquest dissabte dia 20 de juny. Aquest acte d’obertura serà conduït per l’actriu Maria Almudéver i comptarà amb el curt “Rodilla” de Juanjo Jiménez, una idea guanyadora en el 7é premi Projecte de Curtmetratges, que precedirà la pel·lícula de Leonel Vieira “El arte de Robar”. El festival s’allargarà fins el dissabte dia 27 de juny i la cerimònia de clausura anirà a càrrec de la darrera pel·lícula de Thomas Vinterberg “When a man comes home”, una autèntica primícia a nivell estatal. En la competició oficial, que es desenvoluparà a les sales Rialto i Luís García Berlanga de l’edifici Rialto, hi figuren nou llargmetratges inèdits en territori espanyol que es barallaran per aconseguir el premi Lluna de València dotat amb 30.000 euros, 12.000 més que en edicions anteriors. Entre els títols seleccionats destaquen “L’apprenti” del francès Samuel Collardey, premiat per la crítica internacional al festival de Venècia; “Everyone else” de la alemanya Maren Ade, que va aconseguir per la seva protagonista principal l’Ós de Plata a la Millor Actriu a la Berlinale d’aquest any; o “Wrong Rosary” del turc Mahmut Fazil Coscun, pel·lícula guanyadora al festival de cine de Rotterdam. La potent secció de curtmetratges compta amb més de 70 treballs seleccionats corresponents a 27 països diferents i hauran de competir per un altre premi Lluna de València, dotat amb 10.000 euros.

Els prestigiosos guardons Llunes de València seran atorgats enguany a dues figures rellevants del panorama cinematogràfic actual. Un dels premiats serà el francès Laurent Cantet, director de “La clase”, pel·lícula guanyadora del festival de Cannes 2008, i un dels més interessants directors de la contemporaneïtat gràcies a films imprescindibles com “El empleo del tiempo” o “Recursos humanos”. L’altre homenatjat serà la realitzadora argentina Albertina Carri, una de les directores més destacades de l’anomenat Nou Cinema Argentí, que ha conreat diferents gèneres, des de la ficció al documental, i que va causar un gran impacte a la Berlinale amb “La ràbia”.

En la 24 edició del festival Cinema Jove també hi haurà espai per retre un merescut reconeixement a la desapareguda figura del director suec Bo Widerberg qui abans de morir ens va llegar “La belleza de las cosas”. Com sempre, també es premiarà a un jove actor revelació i en la present ocasió l’escollit ha estat Álvaro Cervantes, present en diferents curtmetratges així com en el llarg “Pretextes” de Sílvia Munt o en “El juego del ahorcado” de Manuel Gómez Pereira. Per a consultar la programació us podeu adreçar al web http://www.cinemajove.com/

Notícies - Cinema Català . NET
Una escena del film El arte de robar

lectures: 1485

Joan Millaret Valls

19 de juny de 2009


Comparteix la notícia a:  comparteix per e-mail comparteix a la tafanera comparteix a meneame comparteix a digg


Afegir comentaris:
* Comentaris:
Nom:
* Com a màxim pots omplir 255 caràcters.


Inici | Qui som | Mapa del lloc web | Contacteu amb nosaltres | think-small