cinema catal� . caT
Notícies anteriors
EL SECRETO DE SUS OJOS ES POSICIONA A LA POLE POSITION EN LA CURSA PER LA CONTXA DOR

Tercera jornada de festival i tercer dia plujs a Sant Sebasti. Les condicions climatolgiques no sn les idnies i estan espatllant una mica el transcurs del certamen, aquest any un dia ms curt que en ledici de lany passat i amb 700.000 menys de pressupost. El festival nota la crisi i la premsa en surt lleugerament esquitxada: un programa ms atapet que mai, condicions ms estrictes per aconseguir entrades alienes a les projeccions de premsa, i menys luxe, cctels i cterings que en altres anys.

Mentre lalemany Matthias Glasner presentava This is love a competici, largent Juan Jos Campanella feia el propi amb el seu darrer film, El secreto de sus ojos, protagonitzat pel sempitern company de viatges, Ricardo Darn, i per lelegant Soledad Villamil (un tndem interpretatiu ja present a El mismo amor, la misma lluvia, el primer gran xit internacional de Campanella). A les 11 del mat, un cop finalitzada la projecci per als mitjans, la pellcula de Campanella ja ressonava com una de les grans candidates al repartiment de premis final. El secreto de sus ojos, adaptaci duna novella del tamb argent Eduardo Sacheri, aprofita els mecanismes de la narraci clssica per elaborar un thriller perfecte, efectiu i amb cert aroma dautor. Campanella conjuga amb majestuositat la comdia i el drama i compta amb un mestre de la interpretaci en estat de grcia com s Darn. Amb un excellent gui que sap administrar la informaci tal i com el gnere ho requereix, Campanella deixa pel record una de les seqncies millor imaginades que qui escriu aquesta crnica recorda en molt de temps: un (fals) pla seqncia immers en lestadi de futbol de Racing de Avellaneda que no te res a envejar a la mtica obertura de Sed de mal signada per Orson Welles.

La seqncia es va rodar en tres dies, per es van necessitar nou mesos per postprodur-la. Evidentment no est rodada en un sol pla, i darrera hi ha un minucis treball de muntatge. El meu objectiu era que el pblic que visions a casa seva el DVD de la pellcula, no fos capa de descobrir els talls ni passant les imatges frame a frame. Tot i aix va ser una seqncia senzilla de rodar, un joc divertit i senzill dinterpretar. Amb aquestes paraules, Campanella es treia mrits, en roda de premsa, a lhora de valorar les dificultats de la comentada seqncia. El secreto de sus ojos sha convertit en tot un fenomen a Argentina, on el rotund xit del film ha sorprs als propis responsables de film: Mai vaig ser conscient de lxit que tindria el film mentre el rodava. De fet, tenia por en que es converts en un desastre, ja que hi ha molts prejudicis cap a les pellcules que barregen comdia i drama, comentava un Campanella que va situar les seves influncies cinematogrfiques en la comdia italiana dels 60 i 70, amb directors com Monicelli o Scola. Per la seva part, Darn, que interpreta al mateix personatge amb 40 i 60 anys, reconeix que desprs de veurem a la pellcula amb canes, he decidit envellir. Magrado molt ms vell que jove. Lintrpret va reconixer lenorme influncia de Juan Jos Campanella en la seva trajectria: s la persona que controla la meva carrera.

Ja per la tarda es va projectar per primer cop a Espanya el darrer film de laustrac Michael Haneke, Das weisse band, guardonat amb la Palma dOr al darrer Festival de Cannes. Haneke, que finalment no ha vingut a Sant Sebasti a presentar la pellcula ni a recollir el Premi Fipresci que va recollir la productora del film durant la inauguraci del certamen, signa possiblement el seu treball ms arriscat i ms difcil de digerir. Amb una sorprenent austeritat i una esttica de lhermetisme molt adient amb la temtica de la pellcula, Das weisse band narra els extranys successos que assolen un petit poble alemany setmanes abans de que esclati la I Guerra Mundial. Haneke indaga en les arrels de lapogeu del nazisme a Alemanya amb una obra plena de preguntes sense resposta, on el director austrac arracona el seu efectisme visual per una sbria fotografia en blanc i negre. Un treball desconcertant pels seguidors de la filmografia de Haneke, que requereix molt (massa?) espai per a la reflexi.

Notcies - Cinema Catal . NET
Soledad Villamil, el director Juan Jos Campanella, i Ricardo Darn, durant la roda de premsa celebrada ahir al Palau del Kursaal de Sant Sebasti (foto de Marta Bueno)


lectures: 2132

Gerard Alonso Cassad (Enviat especial al Festival de Sant Sebasti)

21 de setembre de 2009


Comparteix la notcia a:  comparteix per e-mail comparteix a la tafanera comparteix a meneame comparteix a digg

Comentaris dels nostres visitants:

Sembla que si no guanya la peli, el premi dinterpetaci per en Ricardo Darn s quasi segur
Andrs22-09-2009

jo guardo un gran record de EL HIJO DE LA NOVIA
Marta22-09-2009

Afegir comentaris:
* Comentaris:
Nom:
* Com a mxim pots omplir 255 carcters.


Inici | Qui som | Mapa del lloc web | Contacteu amb nosaltres | think-small